loading...
گیمرها|Gam3rha
дяαѕн بازدید : 35 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

داستان

داستان این بازی از این قرار است که یک شهاب سنگ با زمین برخورد کرده و ۹۰% جمعیت زمین رو نابود می کند و اون ۱۰% باقی مونده به جای این که تمدن انسان جماعت رو بازسازی بکنن عین گرگ به جون هم می افتن و حالا کسی میاد که می خواد توی این اوضاع سعی در درست کردن آن داره که …

همون طور که فهمیدین بازی جوی آخر الزمانی دارد و محیط  پس از بر خورد شهاب سنگ رو به تصویر میکشد انسان هایی که سعی در نابودی هم دیگه دارند و تلاش برای بقا. در جای جایه این بازی اقلیت های کوچکی از انسان و غیر انسان می بینیم .

ولی همون طور که می بینیم  داستان بازی اصلا کشش یک روایت حماسی رو نداره. داستانه کلیشه ای  ضربه ی عظیمی به بازی زده است.

http://gam3rha.persiangig.com/image/Rage/RAGE-Kinect.jpg

گرافیک

باید بهتون بگم با یکی از بهترین گرافیک های Pc  رو به رو هستیم  البته کاملا واضحه که نباید از اون انتظار کرایسیس رو داشته باشیم. محیط به خوبی طراحی شده و طراحی صورت و بدن انسان ها (وبقیه ی کاراکتر ها) عالیه و خیلی به واقعیت نزدیک است . id  توانسته است به زیبایی حس آخر الزمانی را به گیمر القا کند؛شهر های نابود شده،محیط ترسناک بعد از تمدن بزرگ بشر .

Mega texture   ها باعث هر چه زیباتر صحنه ها شده است و واقعا عالی می باشد. هم‌چنین داستان این texture  ها این است که بازی های موجود از texture  های پشت سر هم قرار داده شده استفاده میکنن که همین تعداد زیاد textureها  خود به خود باعث افزایش حجم بازی میشود ولی id توانسته‌است از پس از این کار بر بیاید  و یک شی؛ در بازی فقط و فقط از یک  Mega texture استفاده میکند و این باعث کم شدن حجم texture های بازی می‌شود.

وسایل نقلیه زیبا ساخته شده‌اند و دشمنان  زیباتر (البته نه خود آن‌ها بلکه طراحی آن‌ها) خوب حالا می رسیم به بزرگ ترین مشکل بازی : دیر لود شدن texture  ها این مشکل در صحنه های اکشن بازی خیلی بعثت اذیت شدن بازی‌کننده می‌شود.

نور پردازی بازی عالی است و وقتی دارید رانندگی می کنید نور خورشید به زیبایی تغییر میکنه و بازی در این مورد حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد.

گیم پلی

بازی گیم پلی  خوبی دارد مخصوصاً بخش خرید و فروش اجناس و و بخش ارتقا، ماشین. شما می توانید با شرکت در مسابقه ها . شرط بندی . خرید و فروش وسایلی که از آن‌هایی که فرستاده‌اید و در آن دنیا امانت گرفته‌اید  پول در بیاورید.می توانید یک ماشین ساده را به یک غول جنگی تبدیل کنید .و با آن ماشین (غول) تموم آن‌هایی را که جرأت کرده‌اند حمله کنند به ملکوت اعضام کنید.ولی یک چیز من را آزار میده و آن هم این است که تا می خواهید یک دوری در محیط بازی بزنید ( لازم به گفتن نیست که بازی open world  ساخته شده) چهار پنج تا از ین ماشین جنگی ها می ریزیند رو سرتون!نه این که نتونید بزینتشون و بد باشه تازه بعد از داغون کردنشون یه ۱۲۵ دلاری کاسب میشوید! ولی فرض کنیم که یکی یک مأموریتی به شما داده و اوناهم مثل کنه می چسبن بهتون  و  شما هم حوصله ی داغون کردن ندارین اینجاست که اعصابتون حسابی به هم می ریزه.

http://gam3rha.persiangig.com/image/Rage/ragelogo.jpg

می توانید از یک فروشگاه یک روبات بگیرید.  همچنین  وقتی این روبات ها  ( که شکل عنکبوت هستند) میگیرید می توانید ۲ تا بگزارید زمین و فقط کافی است که بفهمند که یک کسی قصد حمله به شمارا داره می روند و حالش را میگیرند! با یه تیربار که رو سرشونه و پاهاشون .  و بعد از کشتن تمام دشمنان می یان پیش خود شما.  خلاصه ی ماجرا این است که بازی پر از همچین گجت هایی از ماشین کنترلی بگیرید تا بقیه چیز ها. ( اصولاً بهتره بگویم که خودم هنوز بازی رو تموم نکردم)

دشمنان هوش مصنوعی خوبی دارند  و به شخصه خودم می خواستم یکی ازون وحشیا رو که داشت بهم حمله می کرد رو بکشم این قدر از این میله پرید رو اون میله که آخر کار به زور شرش را کم کردم.

بازی تا دلتان  بخواهد ماموریت دارد، مثلا شما می روید پیش یک کسی سپس او به شما میگوید که من فلان چیز را می خوام دوباره باید بروید پیش یکی دیگه و اون بهتون میگه که بروید فلان جا و فلان کار را انجام بده.تازه اگر اگر سرتون بخاره واسه دردسر  می توانید برید یک سری job board  بزنید.

صداگذاری

صداگزاری بازی نسبتا خوب است و در جای جای بازی صدای مخصوص به همان جا پخش میشود.در مکان های ترسناک بازی مثل Dead city  صدای واقعا ترسناکی پخش میشود ولی یک مشکلی وجود دارد آن هم کوتاه بودن ترک های آهنگ می‌باشد  و کاملا معلوم است که بعد از یک مدت کمی اذیت میکند .

صدا گذاری شخصیت ها خوب است و کاملا با شخصیت ها همخوانی دارد .صداگذاری اصلحه ها هم عالی است.

نتیجه گیری

بازی دارای نکات مثبت زیادی است ولی مشکلاتی همچون دیر لود شدن texture ها . باگ و  روایت داستانی بد  ضربه ی بزرگی به بازی زده و افتخار بازی برتر ۲۰۱۱ را از این بازی زیبا گرفت ولی اگر بتوانید این مشکلات  رو تحمل کنید یکی از بهترین بازی های عمر گیمریتون خواهد بود

گرافیک:۸

داستان :؟

صداگذاری:۹

گیم پلی:۱۰

جذابیت:۱۰



ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 461
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 174
  • باردید دیروز : 97
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 625
  • بازدید ماه : 1,195
  • بازدید سال : 8,608
  • بازدید کلی : 117,047