loading...
گیمرها|Gam3rha
дяαѕн بازدید : 41 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
http://gam3rha.persiangig.com/image/BIOSHOCK/88657097172814479981.jpg

BIOSHOCK INFINITE


اثر به یاد ماندنی کن لوین

http://gam3rha.persiangig.com/image/BIOSHOCK/65182776714310696343.jpg

سازنده: IRRATIONAL GAMES
ناشر: ۲K GAMES
سبک: ACTION/FIRST_PERSON
پلتفرم: PC/PS3/XBOX360/VITA
انتشار: ۲۶ FEBRUARY
درجه صبر: بی طاقت

شمای کلی از قطعه ادبی و هنری “بایوشاک”

شما “بوکر دویت” مامور کله شق اخراج شده خسته ای هستید که به دنبال دختری میگردید که دارای قدرت های ماورایی هست و بسیاری به دنبال وی هستند, غولی از وی محافظت می کند, مزدوران به دنبال وی, مقامات حکومتی برای جهت دادن به امیال و خواسته های سیاسی و شخصی خود به دنبال وی, شما برای رساندن وی به مافوق مجهول الهویه خود به دنبال وی, پوسترهای معنادار و پر از رمز و راز بر دیوارها چسبیده, درون شهر و در گوشه گوشه آن استعاره های معنادار و کنایه آمیز پراکنده شده, عده ای جاه طلب و قدرت طلب آمریکایی شهر کلمبیا را بر فراز آسمانها قرار دادند و ناسیونالیستهایی را بر سر آن گماشته اند و سپس آن را به دلایلی رها کرده اند, شورشیان بر علیه مقامات شوریده اند, دخترک دارای قدرت سفر در زمان هست که میتواند سرنوشت شهر را رقم بزند, شهر مملو از متافورهای ادبی و اجتماعی هست, زیبایی و هنر و خلاقیت از جای جای کلمبیا, شهر بهشت روی زمین فوران می کند و…

http://gam3rha.persiangig.com/image/BIOSHOCK/73704006696506429378.jpg

برای ورود به دنیای پر از رمز و راز و ادب و هنر و سیاست و گذر به زمان و کنایه های طعنه آمیز بایوشاک ساخته استاد “لوین” آماده هستید؟

http://gam3rha.persiangig.com/image/BIOSHOCK/89708628432486738328.jpg

کن لوین خالق بازی بایوشاک کیست؟

متولد ۱ دسامبر ۱۹۶۶ در نیویورک است. وی خلاقیت را معنا خواهد کرد. وی ترکیبی از ادبیات و هنرهای برگفته شده را در ترکیبی اعجازآمیز در قالب یک اثر روح خواهد بخشید. وی کار خود را در شرکت لوکینگ گلس آغاز کرد و طی روند اتفاقاتی به همراه دو تن از همکارانش در سال ۱۹۹۷ شرکت IRRATIONAL GAMES را تاسیس کرد. سال ۹۸ سال انتشار عنوان Theis:dark project بود, سال ۹۹ بازی System shock 2, سال ۲۰۰۲ بازی Freedom Force, سال ۲۰۰۴ بازی Tribe:vengeance که مانند اکثر کارهای کن موضوع علمی_تخیلی داشت. سال ۲۰۰۵ هم بازی Swat 4 که یک عنوان FPS Tactical بود. لوین کسی هست که از به اجرا گذاشتن ایده های جدید هیچ هراسی ندارد. بایوشاک عنوانی تحسین شده در سال ۲۰۰۷ بود که اثری تراژدیک, نو و جدید و البته نوع آورانه بود. غیبت “لوین” در بایوشاک۲ بسیار غم انگیز و ضربه زننده به اثر بود. ایده آمریکا سال ۱۹۰۰ زمان دیدن یک مستند به ذهن “لوین” نفوذ کرد, او روی رضایت مندی مخاطبین و همچنین فروش این اثر بسیار مطمئن هست. لوین نامی خواهد بود که روی هر عنوانی سنگینی خواهد کرد و ارزش آفرین است.

http://gam3rha.persiangig.com/image/BIOSHOCK/64025213461187486148.jpg

بهشت ناخواسته روی زمین

کلمبیا شهری در آسمان و بهشت ناخواسته روی زمین لوکیشن بازی خواهد بود. آمریکا این شهر را که نمونه انحصار طلبیش هم هست بر فراز آسمان با افتخار بر افراشت اما دیری نپایید که با حمله کلمبیا به چین تمامی سیساستهای کثیف نظامی سیاستمداران آمریکا بر همگان آشکار شد و دولتمردان آمریکا این شهر را طرد کردند! حال شهر مملو از گروهک ها و افراد مزدور و شورش طلبان گشته است. عده ای آشوب طلب کمونیست که سرانشان برادران هاوارد هستند آتش زیر خاکستر مردم را فوت میکنند. مشکلات شهر یکی دو تا نخواهد بود درگیریهای داخلی هم اتفاق افتاده است, گروهی به سرکردگیه زنی با نام “فیتزری” که نمادی از آنارشیست هم هستند تشکیل شده است که با شورشیان در کشمکش هستند. زمام امور شهر را شخصی با نام “کامستوک” بر عهده دارد که چند وقت پیش محل زندگی وی توسط یک پستچی منفجر گردید ولی وی آسیبی ندید. وی در پوسترهای تبلیغاتی سطح شهر یک قهرمان معرفی گردیده است. قهرمان جنگ ووندد نی, که چه جنگی میشود به آن لقب داد؟ جنگی که در آن ۵۰۰ سرخپوست به دستان سفید پوستان با اسلحه کشته شدند! پس نه تنها خود وی بلکه حامیان وی هم رادیکالی هستند!

http://gam3rha.persiangig.com/image/BIOSHOCK/63117457041200808761.jpg

تجربه شیرین SKY LINE و لذت از بازنویسی بسیاری از کدهای UNREAL ENGINE 3

بازنویسی بسیار از کدهای موتور آنریل ۳ که کمتر کسی توان و جرات ریسک آن را دارد دلیل خلق محیطی با جزئیات بی بدیل و بسیار فنی و زیبا گشته است. شما در بازی محیطی بسیار پویا را شاهد خواهید بود, یکی از اتفاقات بسیار خوب در بخش گرافیک DEFFRED LIGHTINING به جای DEFFRED SHADING هست. تفاوت در این است که در شیدینگ به جای آنکه اول سایه زنی اتمام پذیرد بعد رندر شود ابتدا نتیجه مشخص گردیده سپس روی فریم بافر قرار میگیرد ولی در لایتینگ دوباره نتیجه مشخص میگردد و سپس روی جی بافر قرار میگیرد و پیکسل پیکسل ترکیب میشود. واقعا این بخش نیازی به توضیح و تفسیر ندارد تصاویر بازی گویای همه چیز خواهد بود. طراحی هنری محیط شهر و دورنماها بسیار عالیست. طراحی سلاح ها, آبجکتها, جزئیات محیط, وسایل حمل و نقل, لباس ها, آسمان زیبا و ابرها و نورپردازی شیک و چه و چه و چه که باید در چندیدن صفحه به طور تخصصی پای تحلیل آنها نشست همه چیزی جز شاهکار نیست. اسکای لاینها هم وسایلی برای انتقال سریعتر در شهر ساخته شده اند که اکنون با وجود این هرج و مرج ها جولانگاه مرگ گشته اند. یکی از قسمتهای بسیار زیبای نمایش داده شده از گیم پلی بازی همین قسمت هست. پرواز و سیر و سفر در کنار جابه جایی در لاینهای مجاور و کاورگیری و انتخاب اسلحه ها و… همه و همه تجربه وصف ناپذیری را منتقل میکنند. در بازی سلاح های ویگور موجود خواهد بود که به نوعی همان پلاسمید های پیشرفته هستند. سلاح نوستروم هم به دو دسته پایدار و ناپایدار تقسیم خواهد شد که میزان قابلیتها به میزان پول پرداختی شما متناوب خواهد بود. یکسری از باس های که مانند انسان دارای مغز هستند وجود دارند که نقاب جورج واشنگتن را هم زده اند. شما هم قابلیت کشتن باس ها و مینی باس ها را خواهید داشت هم اینکه از دست آنها بگریزید. گفته شده است که در نسخه ۳, این نسخه از موو پشتیبانی خواهد کرد.

http://gam3rha.persiangig.com/image/BIOSHOCK/20994683760031882688.jpg

بشنو از بایو چون حکایت میکند از زیبایی ها روایت میکند…

“تروی” حال دیگر رقیبی برای “نولان نورس” گشته است وی صداگذاری “بوکر” را برعهده دارد. نام سیستمی در بازی که رنج های مختلف صدا را با توجه به مسافت و مکان شخصیتها به صورت کاملا پویا تغییر میدهد چه بود؟ آهان بله Wwis audio kinetic هست. یکی از اثرگذارتین نمایشها مختص آهنگ معروف Will the circle be unbroken? بود که بسیار زیبا به اجرا درآمد. اینکه گفته شده است لوین بسیار باهوش و خلاق و توانمند هست باید شما را به فکر وادارد, درست است؟ وی از اثرهای “کوبریک” با نام شاینینگ هم نگذشته است او اثر بلو ولوت از “دیوید لینچ” را هم مد نظر قرار داده است. وی برای بخش ادبی بازی از کتاب شیطان در شهر سفید اثر” اریک لارسون” استفاده کرده است. داستان کتاب در مورد شخصیت جنایتکار آمریکایی با نام دکتر “هاوارد همرز” است که شخصیتهای بسیاری هم از آن شکل گرفته است.

http://gam3rha.persiangig.com/image/BIOSHOCK/01570101814080636518.jpg

جدایی از دوستی دوازده ساله

“الیزلبت” نام آن دختریست که ۲۳ سال دارد و البته قصد ازدواج هم ندارد بی خود دلتان را صابون نزنید. وی دوازده سال با همان غولی که نام “سانگ بیرد” را دارد گذرانیده است و یار و غمخوار وی, او بوده است و هم پدر برای او بوده است, هم مادر و هم دوست وی. وی دارای قدرت های ماورالطبیعه است. وی قابلیتی با نام تییر دارد که میتواند زمانی که گریه کند به گذر زمان برود مثلا در یکی از دموها از سال ۱۹۱۲ به سالن سینمایی در سال ۱۹۹۸ منتقل شد که در حال پخش تبلیغات فیلم return of jedi از سری جنگ ستارگان بود! او میتواند کاورهایی را برای شما مهیا کند یا شما را فراری دهد یا نیروهای را برای جنگ برای شما فراهم کند در مجموع دوشادوش هم باید بروید جلو و از وی به خوبی که میتوانید حفاظت کنید.

http://gam3rha.persiangig.com/image/BIOSHOCK/17439126763354737581.jpg

هنر, ادب, تکنیک, سیاست, راز, سفر در زمان, عشق, نوع آوری, مبارزه و…این بار ترجیح بر این است نتیجه گیری نکنیم زیرا که ندیده و تست نکرده این اثر “لوین” را قبول داریم همه چیز بازی تا به اینجای کار عالی تدوین و طراحی شده است. بی صبرانه برای انتظار بازی رنج میکشیم و با وصال به بازی دوری و فراغ آن را به فراموشی شیرینی خواهیم سپرد. مطمئنا حتی اگر از طرفداران این اثر نبوده باشید و تا بحال آن را تجربه نکرده باشد عاشق این اثر خواهید شد.گوشه گوشه بازی مملو از رازها و نکات و استعاره های کنایه امیز زیبا نهفته است. مبارزات و گشت و گذار در بازی بسیار زیبا طراحی شده است. داستان و شخصیت محوری ان بسیار پر رنگ قرار داده شده اند. بازی بسیار رنگ و بوی رئال به خود گرفته است. هیچ, تاکید میکنم هیچ آبجکت و یا سوژه و یا کاراکتر و یا المانی از بازی را از دست ندهید واج به واج آن را با تحمل و دقت زیاد تجربه کنید. زیرا که از نظر نویسنده “لوین”, “اسکورسیزی” عالم دنیای بازیهای ویدئوییست. ممنون که با دنیروی دنیای بازیها همراه بودید.

http://gam3rha.persiangig.com/image/BIOSHOCK/57373839568885333637.jpg

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 461
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 172
  • باردید دیروز : 97
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 623
  • بازدید ماه : 1,193
  • بازدید سال : 8,606
  • بازدید کلی : 117,045